Bloom's Taxonomy

Verbs that you might consider using
to specify different sorts of outcome
םיישומיש םייוטיבו םילעפ
תונווכ לש םינוש םינימ ןויצל
For Knowledge - עדיל
arrange - ןגראל order - רדסל define - רידגהל recognize - תוהזל duplicate - לפכשל
label - ןמסל recall - רכזאל list - תונמל repeat - לע רוזחל memorize - ןנשל
name - תונכל state - עובקל relate - רשקל reproduce - רזחשל **

For Comprehension - הנבהל
classify - ןיימל locate - םקמל describe - ראתל recognize - רתאל discuss - ןודל
report - חוודל explain - ריבסהל restate - תינש חסנל express - אטבל review - רוקסל
identify - תוהזל select - רורבל indicate - עיבצהל translate - םגרתל **

For Application - םושייל
apply - םשייל operate - ליעפהל choose - רוחבל practice - לגרתל demonstrate - חיכוהל
schedule - םינמז עובקל dramatize - רפסל sketch - הרצקב ראתל employ - שמתשהל solve - רותפל
illustrate - שיחמהל use - רזעיהל interpret - שרפל write - םושרל **

For Analysis - חותינל
analyze - חתנל differentiate - לידבהל appraise - דומאל discriminate - ןיחבהל calculate - בשחל
distinguish - דחייל categorize - גווסל examine - ןנובתיהל compare - תוושהל experiment - יוסינב ןוחבל
contrast - תמעל question - רקחתל criticize - רקבל test - קודבל **

For Synthesis - היינבל
arrange - תופנל formulate - חסנל assemble - דגאל manage - להנל collect - ףוסאל
organize - ןגראל compose - רבחל plan - ןנכתל construct - תונבל prepare - ןיכהל
create - רוציל propose - עיצהל design - בצעל write - ךורעל **

For Evaluation - הכרעהל
appraise - ךירעהל judge - ןוחבל argue - ןועטל predict - אבנל assess - ךירעהל
rate - ךרע תתל attach - ףרצל score - גרדל choose - רוחבל select - רורבל
compare - תוושהל support - ךומתל estimate - ךרעשל evaluate - לוקשל **


Attention: the correct use of these terms is strongly context-sensitive. While apparently interchangeable, they may or may not fit the cognitive level in which they are employed. When appropriately exploited, they deepen understanding.


BACK TO TEACHING AND LEARNING

Last update: Feb 2000- Claude Aflalo
You are visitor No. to this page.
Suggestions are welcome...